artykuł nr 1

Konkurs na stanowisko Dyrektora Powiatowej i Miejsko - Gminnej Biblioteki Publicznej w Opatowie

Niniejsze ogłoszenie zgodnie z rozporządzeniem Ministra Kultury z dnia 20 czerwca 2004 r. w sprawie organizacji i trybu przeprowadzania konkursu na stanowisko dyrektora instytucji kultury (Dz.U. z 2004, Nr 154,poz.1629) ukazało się w prasie dnia 12 listopada 2009 r.

 
Burmistrz Miasta i Gminy Opatów
 
ogłasza konkurs na stanowiska:
 

1. Dyrektora Powiatowej i Miejsko – Gminnej Biblioteki Publicznej w Opatowie

2. Dyrektora Opatowskiego Ośrodka Kultury

 

I. Do konkursu mogą przystąpić osoby spełniające wymagania kwalifikacyjne zgodne z rozporządzeniem Ministra Kultury i Sztuki z dnia 9 marca 1999 roku w sprawie wymagań kwalifikacyjnych uprawniających do zajmowania określonych stanowisk w bibliotekach oraz trybu stwierdzenia tych kwalifikacji (Dz. U. Nr 41, poz. 419 z późniejszymi zmianami).

II.   Do konkursu mogą przystąpić osoby, spełniające wymagania kwalifikacyjne zgodne z rozporządzeniem Ministra Kultury i Sztuki z dnia 9 marca 1999 roku w sprawie wymagań kwalifikacyjnych uprawniających do zajmowania określonych stanowisk w niektórych instytucjach kultury, dla których organizatorem jest administracja rządowa lub jednostki samorządu (Dz. U. Nr 26, poz. 234 z późniejszymi zmianami).

Preferowani będą kandydaci posiadający kierunkowe wykształcenie, twórczy, dynamiczni, posiadający wiedzę i doświadczenie w zakresie funkcjonowania instytucji kultury, znający specyfikę pracy bibliotekarskiej (w przypadku oferty na dyrektora biblioteki), wiedzę z zakresu finansów publicznych, możliwości pozyskiwania zewnętrznych środków finansowych.

Kandydat powinien przedłożyć:

1. list motywacyjny uzasadniający przystąpienie do konkursu,

2. koncepcję programu działania Opatowskiego Ośrodka Kultury w perspektywie 4 lat lub koncepcję działania biblioteki w perspektywie 4 lat,

3. kwestionariusz osobowy,

4. opis przebiegu pracy zawodowej z wyszczególnieniem pracy na stanowiskach kierowniczych,

5. dokumenty potwierdzające wymagane kwalifikacje tj. odpis lub kserokopię poświadczoną za zgodność z oryginałem dyplomu ukończenia studiów wyższych oraz inne dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje szczególne,

6. aktualne zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zajmowania stanowiska kierowniczego, wydane przez uprawnionego lekarza medycyny pracy,

7. oświadczenie, że kandydat nie był karany za przestępstwa popełnione umyślnie, oraz nie toczy się przeciwko niemu postępowanie karne,

8. oświadczenie, że kandydat nie był karany zakazem pełnienia funkcji kierowniczych, związanych z dysponowaniem środkami publicznymi, o którym mowa w art. 31 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 17 grudnia 2004 roku o odpowiedzialności za naruszenie dyscypliny finansów publicznych (Dz. U. z 2005r. Nr 14, poz. 114 z późn. zm.),

9. oświadczenie kandydata o zgodzie na przetwarzanie danych osobowych w związku z prowadzonym konkursem zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 roku o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami)

III.Oferty należy składać w zamkniętych kopertach z podanym adresem zwrotnym i dopiskiem „Konkurs z nazwą konkretnego stanowiska, którego dotyczy składana oferta” w terminie do 30 dni od dnia ukazania się ogłoszenia, w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy Opatów, Plac Obrońców Pokoju 34, 27-500 Opatów. Komisyjne otwarcie kopert ze złożonymi ofertami nastąpi 15 grudnia 2009 roku. Kandydaci, którzy spełniają wymagania regulaminowe o terminie rozmowy zostaną powiadomieni indywidualnie.

Informacje o warunkach organizacyjno – finansowych uzyskać można w siedzibie placówek: Opatowski Ośrodek Kultury w Opatowie nr tel. (015) 86-82-012, Powiatowa i Miejsko Gminna Biblioteka Publiczna w Opatowie nr tel. (015) 86-82-081

  Burmistrz

  Krystyna Kielisz