Informacja o sesji Rady Miejskiej w dniu 20 marca 2013 roku
Zaproszenie
Na podstawie art. 20 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym / Dz. U.
z 2001r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm./ oraz § 26 ust. 1 Statutu Gminy Opatów uchwalonego uchwałą Nr X/80/2003 Rady Miejskiej w Opatowie z dnia 4 lipca 2003 roku w sprawie uchwalenia Statutu Gminy Opatów / Dz. Urz. Województwa Świętokrzyskiego z 2003 r. Nr 206, poz. 1912
z późn. zm. / Przewodniczący Rady Miejskiej w Opatowie zwołuje sesję Rady Miejskiej na dzień 20 marca 2013 roku ( tj. środa ) o godz. 1100 w sali konferencyjnej Urzędu Miasta i Gminy
w Opatowie.
Porządek obrad sesji:
1. Otwarcie i przyjęcie proponowanego porządku obrad sesji.
2. Zatwierdzenie protokołu z poprzedniej sesji.
3. Sprawozdanie roczne z działalności Ośrodka Pomocy Społecznej w Opatowie za rok 2012 oraz
potrzeby w zakresie pomocy społecznej na rok 2013,
a) dyskusja
4. Sprawozdanie za rok 2012 z realizacji zadań z zakresu wspierania rodziny oraz potrzeby
związane z realizacją zadań,
a) dyskusja
5. Informacja z działań podejmowanych przez Straż Miejską w Opatowie w roku 2012,
a) dyskusja
6. Sprawozdanie z realizacji zadań Stacji Obsługi za 2012 rok,
a) dyskusja
7. Sprawozdanie z działalności Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
w Opatowie w okresie od 01 stycznia 2012 roku do 31 grudnia 2012 rok,
a) dyskusja
8. Podjęcie uchwał w sprawie:
a) przyjęcia Gminnego Programu Wspierania Rodziny w Gminie Opatów na lata 2013 – 2015,
b) udzielenia poparcia dla obywatelskiego projektu ustawy o okręgach sądowych sądów
powszechnych oraz zmianie ustawy Prawo o ustroju sądów powszechnych,
c) nie wyrażenia zgody na wyodrębnienie funduszu sołeckiego w 2014 roku,
d) zmian w budżecie Gminy Opatów na 2013 rok,
e) zmian w budżecie Gminy Opatów na 2013 rok,
f) zmieniająca uchwałę w sprawie uchwalenia Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy
Opatów na lata 2013 – 2028,
g) udzielenia pomocy finansowej Powiatowi Opatowskiemu na realizację zadania z zakresu dróg
publicznych powiatowych,
h) zaciągnięcia kredytu i zabezpieczenia jego spłaty,
i) zmieniająca uchwałę w sprawie określenia przystanków komunikacyjnych oraz
warunków i zasad korzystania z przystanków komunikacyjnych, których właścicielem
lub zarządzającym jest Gmina Opatów,
j) zawarcia kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej położonej w Opatowie,
k) zawarcia kolejnej umowy dzierżawy nieruchomości gruntowej położonej w Karwowie,
l) przyjęcia Programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania
bezdomności zwierząt na terenie Gminy Opatów w 2013 roku,
ł) zmieniająca uchwałę w sprawie wyboru metody ustalenia opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi oraz ustalenia stawki takiej opłaty,
m) zmieniająca uchwałę w sprawie wzoru deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie
odpadami komunalnymi składanej przez właściciela nieruchomości,
n) zmieniająca uchwałę w sprawie szczegółowego sposobu i zakresu świadczenia usług
w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości
i zagospodarowania tych odpadów, w zamian za uiszczoną przez właściciela nieruchomości
opłatę za gospodarowanie odpadami komunalnymi,
o) określenia wymagań jakie powinien spełniać przedsiębiorca ubiegający się o uzyskanie
zezwolenia na świadczenie usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych
i transportu nieczystości ciekłych na terenie gminy Opatów.
9. Informacja Przewodniczącego Rady Miejskiej w Opatowie dotycząca odpowiedzi na Apel
Rady Miejskiej w Opatowie z dnia 28 listopada 2012 roku w sprawie budowy obwodnicy
Opatowa.
10. Informacja z pracy Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie oraz Burmistrza Miasta i Gminy
Opatów w okresie międzysesyjnym.
11. Interpelacje i zapytania.
12. Wolne wnioski, sprawy różne.
13. Zamknięcie obrad sesji.
Zgodnie z art. 25 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r., o samorządzie gminnym / Dz. U. z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm. / pracodawca obowiązany jest zwolnić radnego od pracy zawodowej w celu umożliwienia mu brania udziału w pracach organów gminy.
Przewodniczący
Rady Miejskiej w Opatowie
/mgr Tomasz Staniek/