ࡱ> [WW([\[ɹլլ祡UhA hA5\h ^#h ^#@hb" hb"hb"h ^#5@\h0h ^#5@\ h ^#@ hX@ hA@hA6OJQJhACJOJQJ hA5>HLN L n $ & F 0*$a$$ & F$ 0*$a$gd ^#$ & F# 0*$5$7$8$9DH$a$gd ^# $ 0*$a$gd ^#$a$$a$ $ 0*$a$*$ 0*$ $ 0*$a$nLfVvp $ & F a$$a$$ a$ $ xa$ $ 0*$a$$a$4N !!#L$%&>,N-\/223X?z@8BE(G$a$$a$$ a$ $ & F a$owizane do punktw pomocniczych, poBo|onych poza granic robt ziemnych. Maksymalna odlegBo[ pomidzy punktami gBwnymi na odcinkach prostych nie mo|e przekracza 500 m. Zamawiajcy powinien zaBo|y robocze punkty wysoko[ciowe (repery robocze) wzdBu| osi trasy drogowej, a tak|e przy ka|dym obiekcie in|ynierskim. Maksymalna odlegBo[ midzy reperami roboczymi wzdBu| trasy drogowej w terenie pBaskim powinna wynosi 500 metrw, natomiast w terenie falistym i grskim powinna by odpowiednio zmniejszona, zale|nie od jego konfiguracji. Repery robocze nale|y zaBo|y poza granicami robt zwizanych z wykonaniem trasy drogowej i obiektw towarzyszcych. Jako repery robocze mo|na wykorzysta punkty staBe na stabilnych, istniejcych budowlach wzdBu| trasy drogowej. O ile brak takich punktw, repery robocze nale|y zaBo|y w postaci sBupkw betonowych lub grubych ksztaBtownikw stalowych, osadzonych w gruncie w sposb wykluczajcy osiadanie, zaakceptowany przez In|yniera. Rzdne reperw roboczych nale|y okre[la z tak dokBadno[ci, aby [redni bBd niwelacji po wyrwnaniu byB mniejszy od 4 mm/km, stosujc niwelacj podwjn w nawizaniu do reperw paDstwowych. Repery robocze powinny by wyposa|one w dodatkowe oznaczenia, zawierajce wyrazne i jednoznaczne okre[lenie nazwy reperu i jego rzdnej. 5.4. Odtworzenie osi trasy Tyczenie osi trasy nale|y wykona w oparciu o dokumentacj projektow oraz inne dane geodezyjne przekazane przez Zamawiajcego, przy wykorzystaniu sieci poligonizacji paDstwowej albo innej osnowy geodezyjnej, okre[lonej w dokumentacji projektowej. O[ trasy powinna by wyznaczona w punktach gBwnych i w punktach po[rednich w odlegBo[ci zale|nej od charakterystyki terenu i uksztaBtowania trasy, lecz nie rzadziej ni| co 50 metrw. Dopuszczalne odchylenie sytuacyjne wytyczonej osi trasy w stosunku do dokumentacji projektowej nie mo|e by wiksze ni| 3 cm dla autostrad i drg ekspresowych lub 5 cm dla pozostaBych drg. Rzdne niwelety punktw osi trasy nale|y wyznaczy z dokBadno[ci do 1 cm w stosunku do rzdnych niwelety okre[lonych w dokumentacji projektowej. Do utrwalenia osi trasy w terenie nale|y u|y materiaBw wymienionych w p. 2.2. Usunicie pali z osi trasy jest dopuszczalne tylko wwczas, gdy Wykonawca robt zastpi je odpowiednimi palami po obu stronach osi, umieszczonych poza granic robt. 5.5. Wyznaczenie przekrojw poprzecznych Wyznaczenie przekrojw poprzecznych obejmuje wyznaczenie krawdzi nasypw i wykopw na powierzchni terenu (okre[lenie granicy robt), zgodnie z dokumentacj projektow oraz w miejscach wymagajcych uzupeBnienia dla poprawnego przeprowadzenia robt i w miejscach zaakceptowanych przez In|yniera. Do wyznaczania krawdzi nasypw i wykopw nale|y stosowa dobrze widoczne paliki lub wiechy. Wiechy nale|y stosowa w przypadku nasypw o wysoko[ci przekraczajcej 1 metr oraz wykopw gBbszych ni| 1 metr. OdlegBo[ midzy palikami lub wiechami nale|y dostosowa do uksztaBtowania terenu oraz geometrii trasy drogowej. OdlegBo[ ta co najmniej powinna odpowiada odstpowi kolejnych przekrojw poprzecznych. Profilowanie przekrojw poprzecznych musi umo|liwia wykonanie nasypw i wykopw o ksztaBcie zgodnym z dokumentacj projektow. 5.6. Wyznaczenie poBo|enia obiektw mostowych Dla ka|dego z obiektw mostowych nale|y wyznaczy jego poBo|enie w terenie poprzez: wytyczenie osi obiektu, wytyczenie punktw okre[lajcych usytuowanie (kontur) obiektu, w szczeglno[ci przyczBkw i filarw mostw i wiaduktw. W przypadku mostw i wiaduktw dokumentacja projektowa powinna zawiera opis odpowiedniej osnowy realizacyjnej do wytyczenia tych obiektw. PoBo|enie obiektu w planie nale|y okre[li z dokBadno[ci okre[lon w punkcie 5.4. 6. KONTROLA JAKOZCI ROBT Oglne zasady kontroli jako[ci robt podano w SST D 00.00.00  Wymagania oglne p. 6. Kontrol jako[ci prac pomiarowych zwizanych z odtworzeniem trasy i punktw wysoko[ciowych nale|y prowadzi wedBug oglnych zasad okre[lonych w instrukcjach i wytycznych GUGiK (1,2,3,4,5,6,7) zgodnie z wymaganiami podanymi w p. 5.4. 7. OBMIAR ROBT Oglne zasady obmiaru robt podano w SST D 00.00.00  Wymagania oglne p. 7. Jednostk obmiarow jest km (kilometr) odtworzonej trasy w terenie. Obmiar robt zwizanych z wyznaczeniem obiektw jest cz[ci obmiaru robt mostowych. 8. ODBIR ROBT Oglne zasady odbioru robt podano w SST D 00.00.00  Wymagania oglne p. 8. Odbir robt zwizanych z odtworzeniem trasy w terenie nastpuje na podstawie szkicw i dziennikw pomiarw geodezyjnych lub protokBu z kontroli geodezyjnej, ktre Wykonawca przedkBada In|ynierowi. 9. PODSTAWA PAATNOZCI 9.1. Oglne ustalenia dotyczce podstawy pBatno[ci Oglne ustalenia dotyczce podstawy pBatno[ci podano w SST D 00.00.00  Wymagania oglne p. 9. 9.2. Cena jednostki obmiarowej Cena 1 km wykonania robt obejmuje: sprawdzenie wyznaczenia punktw gBwnych osi trasy i punktw wysoko[ciowych, uzupeBnienie osi trasy dodatkowymi punktami, wyznaczenie dodatkowych punktw wysoko[ciowych, wyznaczenie przekrojw poprzecznych z ewentualnym wytyczeniem dodatkowych przekrojw, zastabilizowanie granic pasa drogowego w sposb trwaBy, ochrona ich przed zniszczeniem i oznakowanie uBatwiajce odszukanie i ewentualne odtworzenie. 10. PRZEPISY ZWIZANE Instrukcja techniczna 0-1. Oglne zasady wykonywania prac geodezyjnych. Instrukcja techniczna G-3. Geodezyjna obsBuga inwestycji, GBwny Urzd Geodezji i Kartografii, Warszawa 1979. Instrukcja techniczna G-1. Geodezyjna osnowa pozioma, GUGiK 1978. Instrukcja techniczna G-2. Wysoko[ciowa osnowa geodezyjna, GUGiK 1983. Instrukcja techniczna G-4. Pomiary sytuacyjne i wysoko[ciowe, GUGiK 1979. Wytyczne techniczne G-3.2. Pomiary realizacyjne, GUGiK 1983. Wytyczne techniczne G-3.1. Osnowy realizacyjne, GUGiK 1983.   PAGE 18 PAGE 17 D 01.00.00 Roboty przygotowawcze D 01.00.00 Roboty przygotowawcze (GWWDXtXfYZ([\[ \]]^__`b$a$ $ & F a$$a$$ a$\[]]___bHbbnccfBf"gNgRkTkVkZk\kpkrk~kkkkkkkkkkkkkkk2l4l6l:lii`jjRkTkXkZk^k`k gdo $ & F a$ $ & F a$$ a$$a$$a$`kbkdkhkjknkpkkkkkkkkkkk2l4l6l8l:l3\`?/[G\!-Rk.sԻ..a濭?PK!֧6 _rels/.relsj0 }Q%v/C/}(h"O = C?hv=Ʌ%[xp{۵_Pѣ<1H0ORBdJE4b$q_6LR7`0̞O,En7Lib/SeеPK!kytheme/theme/themeManager.xml M @}w7c(EbˮCAǠҟ7՛K Y, e.|,H,lxɴIsQ}#Ր ֵ+!,^$j=GW)E+& 8PK!RY7mtheme/theme/theme1.xmlYMoE#F{oc'vGuرHF[x=ޝzvg53NjHH8PTj%.H 3kT\}yg CDHfP\ IC>i n$N4)߻UL>JeKK2e,/nEހbFZ͹ #ζKk_9 adZĈꔔK=.xMfdC6Nb-켱K\X" T30P's~Stу>G%M.O"Mry8E?ԥL#SCߜbGӣE|Eʀ'<{(Z"y'N<.Ev,I A6Nv&t"-=1c8U8")QHcBJK] .H0-uIlm2-fjqVf9P('suXmd)̪eY(G]Y䀰zoP nI xy "=kk|l1Q~6M%7_ǬZQ yٿ jmZx^(Q\gQ>BANT~jCoEA3d]dm2iVֵ褽Vl<s,>gÙ/ΫŋtvavDWCd(, ~{-0%M2&a: _PK! ѐ'theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsM 0wooӺ&݈Э5 6?$Q ,.aic21h:qm@RN;d`o7gK(M&$R(.1r'JЊT8V"AȻHu}|$b{P8g/]QAsم(#L[PK-![Content_Types].xmlPK-!֧6 +_rels/.relsPK-!kytheme/theme/themeManager.xmlPK-!RY7mtheme/theme/theme1.xmlPK-! ѐ' theme/theme/_rels/themeManager.xml.relsPK] --- v *Mppps\[UnknownG* Times New Roman5Symbol3. * Arial?= * Courier New;WingdingsA BCambria Math!9)/Zb⦄b!o&Ro&R#)xx4,, 2Q)HX?bZ2!xx#SZCZEGAOWA SPECYFIKACJA TECHNICZNAOkrgowe Laboratorium Drogowefirma#                           ! " Oh+'0 (4 T ` l x$SZCZEGӣOWA SPECYFIKACJA TECHNICZNA Okrgowe Laboratorium Drogowe Normal.dotmfirma33Microsoft Office Word@ @@P«@%&T@B«o&՜.+,0  hp|  R, $SZCZEGӣOWA SPECYFIKACJA TECHNICZNA Tytu  !"#$%&'()*+,-./0123456789:;=>?@ABCDEFGHIJKLMNOPQRSTUVWXYZ[\]^_`abcdefghijklmnopqrstvwxyz{|~Root Entry F«1Table<iqWordDocumentCwSummaryInformation(uDocumentSummaryInformation8}CompObj  F0Dokument programu Microsoft Office Word 972003 MSWordDocWord.Document.89q