Zarządzenie Nr 120.49.2021
Zarządzenie Nr 120.49.2021
Burmistrza Miasta i Gminy Opatów z dnia 31 grudnia 2021 r.
w sprawie zasad prowadzenia w Urzędzie Miasta i Gminy w Opatowie
Publicznego Rejestru Umów.
Na podstawie art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2021 r., poz. 1372 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1
- Mając na względzie treść art. 34a ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.),który wchodzi w życie
z dniem 1 lipca 2002 r. w Urzędzie Miasta i Gminy w Opatowie, zwanym dalej Urzędem tworzy się Publiczny Rejestr Umów Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie , nadzorowany przez Referat Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy
w Opatowie. - Rejestr, o których mowa w ust. 1 prowadzi się dla każdego roku kalendarzowego oddzielnie dla umów podpisanych od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia danego roku. Numerację wpisów w Rejestrze rozpoczyna się w każdym roku od nr 1.
- Rejestr prowadzony jest w formie elektronicznej.
§ 2
- Obowiązek rejestracji umów w Rejestrze dotyczy wszystkich umów zawartych w formie pisemnej, dokumentowej, elektronicznej albo innej formie szczególnej, których wartość przedmiotu przekracza 500 zł brutto.
- o których mowa w ust. 1 muszą być wpisane do Rejestru w terminie do 14 dni od dnia podpisania umowy.
- Umowy, o których mowa w ust. 1 mogą być rejestrowane w wewnętrznych rejestrach umów prowadzonych przez komórki organizacyjne Urzędu, będące dysponentami środków finansowych przewidzianych na ich realizację – decyzję podejmują kierownicy komórek.
- Za przygotowanie umowy, uzgodnienie zapisów i uzyskanie wymaganych opinii odpowiada pracownik merytorycznie odpowiedzialny za realizację danej umowy.
- Za wpisanie umowy do Rejestru odpowiadają kierownicy referatów. Kierownik może upoważnić pracowników referatu do wpisywania umów do Rejestru.
§ 3
- Umowa wpisywana do Rejestru zawiera:
- jeśli nadano - numer umowy, na który składa się: symbol komórki organizacyjnej Urzędu, pozycja pod którą umowa została zarejestrowana w Rejestrze danej komórki organizacyjnej Urzędu, rok zawarcia umowy i symbol prowadzącego sprawę, (inicjały nazwiska i imienia Kowalski Jan „KJ” przykład: „ORG.1.2022.KJ”,
- datę i miejsce zawarcia umowy,
- okres obowiązywania umowy,
- oznaczenie stron umowy, w tym przedstawicieli stron,
- określenie przedmiotu umowy,
- wartość przedmiotu umowy,
- informacje o wysokości i źródłach współfinansowania przedmiotu umowy,
- parafę dysponenta środków budżetowych lub przygotowującego umowę na każdej stronie umowy,
- akceptację radcy prawnego poprzez parafowanie umowy,
- kontrasygnatę Skarbnika Gminy lub osoby przez niego upoważnionej.
- Umowy zarejestrowane w Publicznym Rejestrze Umów przechowywane są w komórkach organizacyjnych Urzędu, na których ciąży obowiązek ich rejestracji.
- W przypadku wystąpienia ryzyka przekroczenia terminu dokonania wpisu do Rejestru na skutek nieobecności wszystkich osób uprawnionych do dokonania wpisu umowy do rejestru w danym referacie można przesłać dane wymienione w ust. 1
§ 4
Nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności związanych ze stosowaniem niniejszego zarządzenia należy do obowiązków kierowników referatów i Sekretarza Gminy.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r.
Burmistrz
Grzegorz Gajewski