artykuł nr 1

Zarządzenie Nr 120.49.2021

Zarządzenie Nr 120.49.2021

Burmistrza Miasta i Gminy Opatów z dnia 31 grudnia 2021 r.

w sprawie zasad prowadzenia w Urzędzie Miasta i Gminy w Opatowie
Publicznego Rejestru Umów.

 

Na   podstawie   art.  33 ust.  3  ustawy  z  dnia  8  marca  1990 r.  o  samorządzie  gminnym (Dz.U. z 2021 r., poz. 1372 z późn. zm.) zarządzam, co następuje:

 

§ 1

  1. Mając na względzie treść art. 34a ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz.U. z 2021 r. poz. 305 z późn. zm.),który wchodzi w życie
    z dniem 1 lipca 2002 r. w Urzędzie Miasta i Gminy w Opatowie, zwanym dalej Urzędem tworzy się Publiczny Rejestr Umów Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie , nadzorowany przez Referat Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy
    w Opatowie.
  2. Rejestr, o których mowa w ust. 1 prowadzi się dla każdego roku kalendarzowego oddzielnie dla umów podpisanych od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia danego roku. Numerację wpisów w Rejestrze rozpoczyna się w każdym roku od nr 1.
  3. Rejestr prowadzony jest w formie elektronicznej.

 

§ 2

  1. Obowiązek rejestracji umów w Rejestrze dotyczy wszystkich umów zawartych w formie pisemnej, dokumentowej, elektronicznej albo innej formie szczególnej, których wartość przedmiotu przekracza 500 zł brutto.
  2. o których mowa w ust. 1 muszą być wpisane do Rejestru w terminie do 14 dni od dnia podpisania umowy.
  3. Umowy, o których mowa w ust. 1 mogą być rejestrowane w wewnętrznych rejestrach umów prowadzonych przez komórki organizacyjne Urzędu, będące dysponentami środków finansowych przewidzianych na ich realizację – decyzję podejmują kierownicy komórek.
  4. Za przygotowanie umowy, uzgodnienie zapisów i uzyskanie wymaganych opinii odpowiada pracownik merytorycznie odpowiedzialny za realizację danej umowy.
  5. Za wpisanie umowy do Rejestru odpowiadają kierownicy referatów. Kierownik może upoważnić pracowników referatu do wpisywania umów do Rejestru.

 

 

§ 3

  1. Umowa wpisywana do Rejestru zawiera:
  1. jeśli nadano - numer umowy, na który składa się: symbol komórki organizacyjnej Urzędu, pozycja pod którą umowa została zarejestrowana w Rejestrze danej komórki organizacyjnej Urzędu, rok zawarcia umowy i symbol prowadzącego sprawę, (inicjały nazwiska i imienia Kowalski Jan „KJ” przykład: „ORG.1.2022.KJ”,
  2. datę i miejsce zawarcia umowy,
  3. okres obowiązywania umowy,
  4. oznaczenie stron umowy, w tym przedstawicieli stron,
  5. określenie przedmiotu umowy,
  6. wartość przedmiotu umowy,
  7. informacje o wysokości i źródłach współfinansowania przedmiotu umowy,
  8. parafę dysponenta środków budżetowych lub przygotowującego umowę na każdej stronie umowy,
  9. akceptację radcy prawnego poprzez parafowanie umowy,
  10. kontrasygnatę Skarbnika Gminy lub osoby przez niego upoważnionej.
  1. Umowy zarejestrowane w Publicznym Rejestrze Umów przechowywane są w komórkach organizacyjnych Urzędu, na których ciąży obowiązek ich rejestracji.
  2. W przypadku wystąpienia ryzyka przekroczenia terminu dokonania wpisu do Rejestru na skutek nieobecności wszystkich osób uprawnionych do dokonania wpisu umowy do rejestru w danym referacie można przesłać dane wymienione w ust. 1

§ 4

Nadzór nad prawidłowym wykonywaniem przez pracowników Urzędu czynności związanych ze stosowaniem niniejszego zarządzenia należy do obowiązków kierowników referatów i Sekretarza Gminy.

§ 5

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r.  

Burmistrz

Grzegorz Gajewski

 

Załączniki:
Zarządzenie Nr 120.49.2021247 KB