Ogłoszenie o zamówieniu - usługi
Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Opatowie według Projektu Systemowego - "Małe kroki do sukcesu" -finansowane ze środków Unii Europejskiej i budżetu Państwa.
Numer ogłoszenia: 150986 - 2010; data zamieszczenia: 31.05.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Ośrodek Pomocy Społecznej , pl. Obrońców Pokoju 34, 27-500 Opatów, woj. świętokrzyskie, tel. 015 8681304, faks 015 8682648.
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń dla Ośrodka Pomocy Społecznej w Opatowie według Projektu Systemowego - Małe kroki do sukcesu-finansowane ze środków Unii Europejskiej i budżetu Państwa..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń dla 14 kobiet mające na celu przeciwdziałanie wykluczeniu społecznemu, aktywizację społeczną oraz zdrowotną kobiet współuzależnionych korzystających z pomocy społecznej w następujących etapach: I etap: Program podstawowy psychoterapii dla osób współuzależnionych poświęcony edukacji alkoholowej i współuzależnienia oraz przemocy domowej. Czas trwania ; 7 spotkań po 5 godzin, łącznie 35 godzin, od godz. 9:00 do 14:00 Termin realizacji; czerwiec - wrzesień 2010r II etap: Program ponadpodstawowy psychoterapii dla osób współuzależnionych, uczenie umiejętności ważnych i potrzebnych do życia. Czas trwania ; 7 spotkań po 5 godzin, łącznie 35 godzin, od godz.9:00 do 14:00 Termin realizacji; czerwiec- wrzesień 2010r III etap: Program profilaktyki i przeciwdziałania przemocy w rodzinie. Czas trwania; 4 spotkania po 4 godziny, łącznie 16 godzin w godz.14:00 - 18:00 Termin realizacji; wrzesień 2010r IV etap: Wzrost kompetencji rodzicielskich. W ramach tego etapu należy zorganizować wyjazd autokarem do górskiej miejscowości wypoczynkowej na zasadach turnusu 4 dniowego edukacyjno-terapeutycznego dla 14 kobiet i ich 26 dzieci. Podczas wyjazdu prowadzona będzie terapia pedagogiczna dla matek i ich dzieci stosownie do wieku w dwóch grupach po 3 godziny dziennie. Dla dzieci należy przeprowadzić zajęcia profilaktyczne (alkoholizm, narkomania, przemoc),kształtowania partnerskich relacji miedzy płciami opierających się na zasadach wzajemnego szacunku, równych praw i obowiązków, wolności od przemocy. Zorganizowanie wspólnych zabaw, gier , zwiedzanie atrakcji danej miejscowości. Termin realizacji; lipiec 2010r V etap: Podczas prowadzonych zajęć psychoterapii i profilaktyki etapu I, II i III z kobietami należy zorganizować w tym czasie zajęcia dla dzieci uczestniczek w dwóch grupach wiekowych: I grupa; od 3 do 10 lat - 13 dzieci II grupa; od 11 do 16 lat - 13 dzieci Zajęcia polegać mają na zabawach, grach zespołowych, zajęciach manualnych. Szkolenia etapu I, II, III, V przeprowadzać należy w salach na terenie miasta Opatowa w następujących dniach tygodnia: poniedziałek, wtorek, czwartek, piątek. Wykonawca szkoleń musi zapewnić : - materiały szkoleniowe i papiernicze - wyżywienie w postaci gorącego posiłku; zupa i drugie danie, serwis kawowy (kawa, herbata, woda) dla wszystkich uczestników ( kobiety i dzieci) - ubezpieczenie uczestniczek na czas szkolenia - kompleksową organizację 4 -dniowego wyjazdu do górskiej miejscowości wypoczynkowej tj transport, zakwaterowanie, wyżywienie, ubezpieczenie, szkolenie -przygotowanie szczegółowego programu oraz harmonogramu szkoleń -wystawienie uczestnikom szkolenia certyfikatów o ukończeniu szkoleń zawierających informację o jego terminie oraz wymiarze godzin -oznaczone logo POKL, EFS- listy skorzystania z cateringu na zajęciach -oznaczone logo POKL, EFS -listy odbioru materiałów szkoleniowych -oznaczone logo POKL, ES - listy odbioru zaświadczeń/certyfikatów -dokumentacja fotograficzna z etapu IV. -prowadzenie niezbędnej dokumentacji tj. dziennik kursu, listy obecności, sporządzenie ankiet ewaluacyjnych z każdego etapu- wszystko oznaczone logo POKL, EFS.
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.50.00.00-9.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 30.09.2010.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: Nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
· Czy przewiduje się udzielenie zaliczek na poczet wykonania zamówienia: nie
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Działalność prowadzona na potrzeby wykonania przedmiotu zamówienia nie wymaga posiadania specjalnych uprawnień.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna warunek za spełniony jeżeli wykonawca wykaże , że dysponuje osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi doświadczenie, wykształcenie i kwalifikacje zawodowe do przeprowadzania szkoleń. Muszą to być osoby z wyższym wykształceniem pedagogicznym lub psychologicznym z doświadczeniem w zakresie edukacji alkoholowej i współuzależnień oraz przemocy w rodzinie.
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający nie wyznacza szczegółowego warunku w tym zakresie.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
· III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, należy przedłożyć:
· wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych dla wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami
· oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień
· III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
· oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia
· aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenie w zakresie art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy
· aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na potencjał innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
· III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
· nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
· nie orzeczono wobec niego zakazu ubiegania się o zamówienie - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
1.Formularz ofertowy 2.Wykaz osób do kontaktów z zamawiającym 3.oświadcazenie z art.22 ust.1 4.wzór umowy
III.7) Czy ogranicza się możliwość ubiegania się o zamówienie publiczne tylko dla wykonawców, u których ponad 50 % pracowników stanowią osoby niepełnosprawne: nie
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.2.2) Czy przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna: nie.
IV.3) ZMIANA UMOWY
Czy przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy: nie
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.opatow.um.gov.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Ośrodek Pomocy Społecznej w Opatowie 27-500 Opatów Plac Obrońców Pokoju 34.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 10.06.2010 godzina 08:50, miejsce: Ośrodek Pomocy Spolecznej W Opatowie Pokój Nr 5.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Zamówienie finansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzi.Priorytet VII.Promoxcja integracji Spolecznej.Działanie 7.1.Rozwój i upowszechnienie aktywnej integracji..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
Ogłoszenie zamieszczono w BZP dnia 31.05.2010r
Kierownik
Mgr Elżbieta Chodorek