artykuł nr 1

Zarządzenie Nr 120.35.2023

Zarządzenie Nr 120.35.2023

Burmistrza Miasta i Gminy  Opatów

z dnia 15 czerwca 2023 roku

zmieniające Regulamin wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Miasta i Gminy w Opatowie

 

  Na podstawie art. 772 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2022r., poz. 1510  z późn. zm.) art. 33 ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2023r. poz. 40 z późn. zm.) oraz art. 39 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2022r.,  poz. 530), zarządza się, co następuje:

§ 1

W Regulaminie wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Miasta i Gminy w Opatowie wprowadzonym Zarządzeniem Nr 120.9.2017 Burmistrza Miasta i Gminy Opatów z dnia 14 grudnia 2017r., zmienionym Zarządzeniem Nr 120.10.2018 z dnia 23 maja 2018r., Zarządzeniem Nr 120.29.2018r. z dnia 18 grudnia 2018r., Zarządzeniem Nr 120.46.2019 z dnia 11 grudnia 2019r., Zarządzeniem Nr 120.19.2021 z dnia 20 maja 2021r., Zarządzeniem Nr 120.42.2021 z dnia 21 października 2021r., Zarządzeniem Nr 120.46.2021 z dnia 17 grudnia 2021r. wprowadza się zmiany jak w aneksie Nr 7 do Regulaminu, stanowiącym załącznik Nr 1 do niniejszego Zarządzenia.

§ 2

Nadzór nad wykonaniem zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy  - Kierownikowi Referatu Organizacyjnego  Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie.

§ 3

Aneks Nr 7 do Regulaminu wchodzi w życie po upływie dwóch tygodni od dnia podania go do wiadomości pracowników poprzez wyłożenie w Referacie Organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie na stanowisku ds. kadr.

§ 4

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.

 

Burmistrz

Grzegorz Gajewski


Załącznik Nr 1

do Zarządzenia Nr 120.35.2023

Burmistrza Miasta i Gminy Opatów

z dnia 15 czerwca 2023r.

 

Aneks Nr 7

do Regulaminu wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych  w Urzędzie Miasta i Gminy w Opatowie

§ 1

W Regulaminie wynagradzania pracowników samorządowych zatrudnionych w Urzędzie Miasta i Gminy w Opatowie stanowiącym załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 120.9.2017 Burmistrza Miasta i Gminy Opatów z dnia 14 grudnia 2017r. z późn. zm.) wprowadza się następujące zmiany:

1)w Rozdziale I § 3 w pkt 1 wyrazy „(Dz.U. z 2019r., poz. 1282 z późn. zm.)” zastępuje się wyrazami „(Dz. U. z 2022r., poz. 530)”.

2) w Rozdziale I § 3 pkt 2  otrzymuje brzmienie:

„rozporządzeniu – rozumie się przez to rozporządzenie Rady Ministrów z dnia  25 października 2021r.w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021r., poz. 1960 z późn. zm.)”.

3)  w Rozdziale III w § 7 ust.1 otrzymuje brzmienie:

„ Minimalny poziom wynagrodzenia zasadniczego pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę określa załącznik nr 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 25 października 2021r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021r., poz. 1960 z późn. zm,)”.

4) w Rozdziale IV w § 19 w ust. 5 wyrazy „(tj. Dz.U. z 2018r., poz. 1872)”zastępuje się wyrazami „(Dz.U. z 2018r., poz. 1872 z późn. zm.)”.

5) w Rozdziale IV w § 22 wyrazy „(Dz.U. z 2013r., poz. 167)”zastępuje się wyrazami „(Dz.U. z 2013r., poz. 167 z późn. zm.)”.

6) w Rozdziale V § 23 otrzymuje brzmienie:

„Do pracowników zatrudnionych na podstawie powołania oraz wyboru stosuje się rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 października 2021r. w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021r., poz. 1960 z późn. zm)”.

7) Załącznik Nr 1 do Regulaminu zastępuje się Załącznikiem  Nr 1 do niniejszego Aneksu Nr7.

8) Załącznik Nr 2 do Regulaminu zastępuje się Załącznikiem  Nr 2 do niniejszego Aneksu Nr7.

§ 2

Pozostałe postanowienia Regulaminu nie ulegają zmianie.

§ 3

Aneks Nr 7 do Regulaminu wchodzi w życie po upływie 2 tygodni od podania Pracownikom do wiadomości poprzez wyłożenie w Referacie Organizacyjnym Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie na stanowisku ds. kadr.


Załącznik Nr 1

do Aneksu Nr 7

Regulaminu wynagradzania

pracowników samorządowych

zatrudnionych w Urzędzie

Miasta  i Gminy w Opatowie

 

 

WYKAZ STANOWISK, W TYM STANOWISK KIEROWNICZYCH URZĘDNICZYCH, URZĘDNICZYCH, POMOCNICZYCH I OBSŁUGI.

I. Tabela

Stanowiska kierownicze urzędnicze, na których stosunek pracy nawiązano na podstawie umowy o pracę.

L.p.

Stanowisko

Kategoria zaszeregowania

Stawka dodatku funkcyjnego

do

Wymagane kwalifikacje

wykształcenie oraz umiejętności zawodowe

staż pracy (w latach)

1

 

Sekretarz gminy

XVII - XIX

7

wyższe1)

4

 

2

Zastępca skarbnika gminy

XIV - XVII

5

wyższe1)  lub podyplomowe ekonomiczne

3

 

3

Kierownik urzędu stanu cywilnego

 XVI - XVIII

6

według odrębnych przepisów

4

Zastępca kierownika urzędu stanu cywilnego

XIV – XVII

4

według odrębnych przepisów

5

Główny księgowy,

audytor wewnętrzny

XV- XVIII

7

według odrębnych przepisów

6

Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych,

inspektor ochrony danych

(administrator bezpieczeństwa informacji)

XIV - XVIII

6

według odrębnych przepisów

7

Zastępca głównego księgowego

XIV - XVII

3

wyższe 1) lub

podyplomowe

ekonomiczne

3

8

 

Kierownik referatu (sekcji, zmiany i innej komórki równorzędnej),

zastępca dyrektora (kierownika, naczelnika) wydziału (departamentu, biura, zespołu, działu, pracowni )

XIII - XVIII

6

wyższe 1)

4

 

Stanowiska kierownicze urzędnicze w straży gminnej (miejskiej)

9

 

Komendant straży

XV - XVII

6

wyższe 1)

5

10

 

Zastępca komendanta straży

 XIV - XVI

6

wyższe 1)

4

11

 

Naczelnik,

kierownik

 XIV - XVII

6

wyższe 1)

4

12

Zastępca naczelnika,

Zastępca kierownika

XIII - XVI

5

wyższe 1)

3

 

II. Tabela

Stanowiska urzędnicze, na których stosunek pracy nawiązano na podstawie umowy o pracę.

L.p.

Stanowisko

Kategoria zaszeregowania

Stawka dodatku funkcyjnego

do

Wymagane kwalifikacje

wykształcenie oraz umiejętności zawodowe

staż pracy (w latach)

1

Radca prawny

XIII - XVIII

6

według odrębnych przepisów

2

Główny specjalista,

starszy inspektor

   XIII - XVII

5

-

wyższe 1)

4

3

Starszy specjalista,

starszy informatyk,

inspektor

 XI - XVI

-

wyższe 1)

średnie 2)

3

5

4

Specjalista do spraw bhp

XI - XV

-

według odrębnych przepisów

5

Specjalista,

informatyk,

podinspektor

X - XIV

-

wyższe 1)

średnie 2)

-

3

6

Samodzielny referent

 

X - XIII

-

wyższe 1)

średnie 2)

1

4

7

Starszy referent,

księgowy

IX- XII

-

wyższe 1)

średnie 2)

-

2

  8

Referent prawny,

referent prawno-administracyjny

VIII - XI

-

wyższe 1)

 

-

  9

Kasjer,

referent

VIII - X

-

średnie 2)

1

10

Archiwista,

młodszy referent

VII - IX

-

średnie 2)

-

Stanowiska urzędnicze w straży gminnej (miejskiej)

11

Starszy inspektor

 XIII - XV

-

wyższe 1)

średnie2)

3

6

12

Inspektor

XII - XV

-

wyższe 1)

średnie 2)

2

5

13

Młodszy inspektor

XI - XIV

-

wyższe 1)

średnie 2)

-

3

14

Starszy strażnik

X - XIII

-

średnie 2)

3

15

Strażnik

IX - XII

-

średnie 2)

2

16

Młodszy strażnik

VIII -  XI

-

średnie 2)

1

17

Aplikant

VII - X

-

średnie 2)

-

 

III. Tabela

Stanowiska pomocnicze i obsługi.

L.p.

Stanowisko

Kategoria zaszeregowania

Stawka dodatku funkcyjnego

do

Wymagane kwalifikacje

wykształcenie oraz umiejętności zawodowe

staż pracy (w latach)

1

Sekretarka

VII - X

-

średnie 2)

-

2

Kierowca samochodu osobowego

VI - VIII

 

według odrębnych przepisów

3

Pomoc administracyjna

IV- VII

-

 zasadnicze3)

-

4

Goniec,

opiekun dzieci i młodzieży

 (w czasie przewozu do i ze szkoły, przy przejściu przez jezdnię w drodze do i ze szkoły),

robotnik,

sprzątaczka,

II - VI

-

podstawowe4)

-

 

IV. Tabela

Stanowiska, na których nawiązanie stosunku pracy następuje w ramach robót publicznych lub prac interwencyjnych

L.p.

Stanowisko

Kategoria zaszeregowania

Stawka dodatku funkcyjnego

do

Wymagane kwalifikacje

wykształcenie oraz umiejętności zawodowe

staż pracy (w latach)

1

 

Pracownik II stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych lub prac interwencyjnych

XII - XV

-

wyższe1)

4

XI - XIV

 

wyższe1)

średnie2)

3

5

X - XIII

wyższe1)

średnie2)

 

2

4

2

Pracownik I stopnia wykonujący zadania w ramach robót publicznych lub prac interwencyjnych

IX -  XII

-

wyższe1)

średnie2)

-

3

VIII -  XI

średnie2)

2

VII– X

średnie2)

-

 

  1. Wykształcenie wyższe - rozumie się przez to ukończenie studiów potwierdzone dyplomem, o którym mowa w art. 77 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. - Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2023 r. poz. 742 z późn. zm), w zakresie umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku, a w odniesieniu do stanowisk urzędniczych i kierowniczych stanowisk urzędniczych stosownie do opisu stanowiska.
  2. Wykształcenie średnie - rozumie się przez to wykształcenie średnie lub średnie branżowe, w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe (Dz. U. z 2023 r. poz. 900), o odpowiednim profilu umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku, a w odniesieniu do stanowisk urzędniczych stosownie do opisu stanowiska.
  3. Wykształcenie zasadnicze - rozumie się przez to wykształcenie zasadnicze branżowe lub zasadnicze zawodowe, w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, o odpowiednim profilu umożliwiającym wykonywanie zadań na stanowisku.
  4. Wykształcenie podstawowe - rozumie się przez to wykształcenie podstawowe, w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe, a także umiejętność wykonywania czynności na stanowisku.


Załącznik Nr 2

do Aneksu Nr 7

Regulaminu wynagradzania

pracowników samorządowych

zatrudnionych w Urzędzie Miasta

i Gminy w Opatowie

 

Tabela minimalnego i maksymalnego miesięcznego wynagrodzenia zasadniczego dla pracowników samorządowych zatrudnionych na podstawie umowy o pracę

Kategoria zaszeregowania

Minimalna kwota w zł

Maksymalna kwota w zł

I

3.300

4.200

II

3.350

4.330

III

3.400

4.460

IV

3.450

4.690

V

3.500

4.820

VI

3.550

4.950

VII

3.600

5.080

VIII

3.650

5.210

IX

3.700

5.340

X

3.800

5.520

XI

3.900

5.700

XII

4.000

5.880

XIII

4.100

6.060

XIV

4.200

6.340

XV

4.300

6.620

XVI

4.400

7.000

XVII

4.600

7.300

XVIII

4.800

7.700

XIX

5.000

8.000

XX

5.200

8.400