artykuł nr 1

Ogłoszenie o zamówieniu

 

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:

Opatów: Utworzenie szkolnego placu zabaw w ramach rządowego programu RADOSNA SZKOŁA przy Samorządowym Zespole Szkół nr 2 w Opatowie ul. Kopernika 30
Numer ogłoszenia: 376284 - 2013; data zamieszczenia: 17.09.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Opatów , Plac Obrońców Pokoju 34, 27-500 Opatów, woj. świętokrzyskie.
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.umopatow.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Utworzenie szkolnego placu zabaw w ramach rządowego programu RADOSNA SZKOŁA przy Samorządowym Zespole Szkół nr 2 w Opatowie ul. Kopernika 30.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest : utworzenie szkolnego placu zabaw w ramach rządowego programu RADOSNA SZKOŁA na działce powierzchni 900m2 z uwzględnieniem unormowań zawartych : 1) W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 7 lipca 2009 r. w sprawie form i zakresu finansowego wspierania organów prowadzących w zapewnieniu bezpiecznych warunków nauki, wychowania i opieki w klasach I - III szkół podstawowych i ogólnokształcących szkół muzycznych I stopnia (Dz. U. z 2009 r. Nr 110, poz. 915 ze zm.) w szczególności w załączniku nr 2 ww. rozporządzenia oraz zgodnie z warunkami bezpieczeństwa, jakim powinny odpowiadać szkolne place zabaw, określonymi w szczególności w: 2) ustawie z dnia 12 grudnia 2003 r. o ogólnym bezpieczeństwie produktów, ( Dz. U. z 2003 r. Nr 229, poz. 2275 ze zm.); 3) rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 31 grudnia 2002r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny w publicznych i niepublicznych szkołach i placówkach (Dz. U. z 2003 r. Nr 6, poz. 69 ze zm.); 4) rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 12 kwietnia 2002 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budynki i ich usytuowanie (Dz. U. z 2002 r. Nr 75, poz. 690 ze zm.). Zakres zamówienia obejmuje : 1)Roboty przygotowawcze-oznakowania i zabezpieczenie placu budowy 2) Roboty ziemne - niwelacje 3) Wykonanie podbudowy oraz nawierzchni bezpiecznych i trawiastych. 4) Budowę ogrodzenia panelowego z furtką o długości 119,9m 5) Dostawę i montaż wyposażenia placu zabaw : - ławka parkowa szt. 2 - kosz na śmieci szt. 2 - huśtawka wahadłowa szt. 1 - bujak konik szt. 1 - bujak żółw szt. 1 - bujak motorek szt. 1 - karuzela - szt. 1 - zestaw zabawowy - szt 2 - huśtawka wagowa szt. 1 - równoważnia szt. 1 - tablica informacyjna z regulaminem szt. 1 6) Inwentaryzację geodezyjną powykonawczą. UWAGA! Wszystkie urządzenia winny posiadać wszelkie certyfikaty bezpieczeństwa i deklaracje zgodności producenta oraz karty techniczne. Podane w dokumentacji technicznej , specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót lub w przedmiarze nazwy własne , handlowe znaki towarowe ( materiałów i urządzeń) są przykładowe. Zamawiający dopuszcza użycie do wyceny i wbudowania materiały, urządzenia i technologie innych producentów w stosunku do przywoływanych- równoważne -pod warunkiem osiągnięcia założonych standardów technicznych, takich jak wskazane w udostępnionej dokumentacji. Wszędzie , gdzie w opisach występują nazwy materiałów można zastosować inne materiały o parametrach technicznych i fizycznych równoważnych do przedstawionych w dokumentacji przetargowej. Szczegółowy zakres robót zawiera przedmiar robót i dokumentacja techniczna..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.32.50-6, 45.34.20.00-6, 45.11.27.10-5, 37.53.52.00-9.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
 
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2013.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: nie dotyczy
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
· III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o   Zamawiający nie wymaga udokumentowania posiadania specjalnych uprawnień.
· III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o   Zamawiający wymaga wykonania przez wykonawcę realizacji co najmniej jednej roboty budowlanej polegającej na budowie placu zabaw z projektu radosnej szkoły o wartości minimum 100.000 zł. brutto, w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert, a jeśli okres prowadzenia działalności jest krótszy w tym okresie. Ocena spełniania w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia, w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty.
· III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o   Zamawiający nie wymaga spełnienia tego warunku
· III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o   Zamawiający wymaga złożenia oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień. Ocena spełniania w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia, w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty
· III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o   Zamawiający żąda polisy ubezpieczeniowej potwierdzającej, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na kwotę min. 50.000 zł Ocena spełniania w/w warunku dokonana zostanie zgodnie z formułą spełnia-nie spełnia, w oparciu o złożone przez wykonawcę w niniejszym postępowaniu oświadczenia oraz dokumenty
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
  • wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
  • oświadczenie, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień;
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia.
Wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełnienia warunków udziału w postępowaniu, o których mowa w art. 22 ust. 1 pkt 4 ustawy, na zasoby innych podmiotów przedkłada następujące dokumenty dotyczące podmiotów, zasobami których będzie dysponował wykonawca:
  • opłaconą polisę, a w przypadku jej braku, inny dokument potwierdzający, że inny podmiot jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
  • oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
  • aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
  • wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
  • nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
  • lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Dokument lub dokumenty, pełnomocnictwa z których będzie wynikać uprawnienie do podpisywania oferty. Wypełnioną przez Wykonawcę Stronę tytułową - załącznik nr 1 do SIWZ. Wypełniony przez Wykonawcę Formularz ofertowy - załącznik nr 2 do SIWZ. Oświadczenie o spełnieniu warunków udziału art.22, ust.1 - załącznik nr 3 do SIWZ Oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia z postępowania - załącznik nr 4 do SIWZ Wzór umowy parafowany przez wykonawcę - załącznik Nr 7 do SIWZ
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: najniższa cena.
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Wykonawca ma prawo żądania przedłużenia terminu umownego na podstawie wniosku o przedłużenie terminu wraz z uzasadnieniem z co najmniej tygodniowym wyprzedzeniem, jeżeli niedotrzymanie pierwotnego terminu jest wynikiem : 1). siły wyższej, przy czym za siłę wyższą przyjmuje się zdarzenie nie posiadające swojego źródła wewnątrz jednostki wykonawcy, niemożliwe do przewidzenia, nieoczekiwane oraz niemożliwe do zapobieżenia powstaniu jego i jego szkodliwym następstwom , 2) niesprzyjających warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie robót w określonym terminie Zamawiający nie ma obowiązku przedłużenia terminu wykonania przedmiotu umowy , jeżeli wykonawca w ciągu 7 dni od chwili zaistnienia okoliczności nie przedłoży zamawiającemu szczegółowego wniosku o przedłużenie terminu wraz z uzasadnieniem. Zamawiający w ciągu 7 dni od dnia złożenia wniosku przez wykonawcę zdecyduje czy i o ile przedłuży termin wykonania przedmiotu umowy.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.umopatow.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Urząd Miasta i Gminy Opatów Plac Obrońców Pokoju 34, 27-500 Opatów - pokój nr 16.
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 02.10.2013 godzina 08:50, miejsce: sekretariat - Urzędu Miasta i Gminy Opatów Plac Obrońców Pokoju 34.
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: nie
 
 Burmistrz Andrzej Chaniecki
obrazek
Specyfikacja Istotnych Warunków Zamówienia wraz z załącznikami