Zarządzenie Nr 37/2021
Zarządzenie Nr 37/2021
Burmistrza Miasta i Gminy w Opatowie
z dnia 22 kwietnia 2021 r.
w sprawie powołania Komisji Przetargowej ds. Zamówień Publicznych oraz ustalenia Regulaminu pracy Komisji Przetargowej ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta
i Gminy w Opatowie
Na podstawie art. 30 ust. 1, art. 33 ust. 1 i ust. 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r o samorządzie gminnym ( Dz. U. z 2020 r., poz. 713 z późn. zm.) oraz art. 53 i art. 55 ustawy z dnia
11 września 2019 r. – Prawo zamówień publicznych ( Dz. U. z 2019 r., poz. 2019 z późń. zm.) zarządzam, co następuje:
§ 1.
Powołuję stałą Komisję Przetargową ds. Zamówień Publicznych zwaną dalej „Komisją”
w następującym składzie osobowym :
- Grzegorz Mizera – Przewodniczący,
- Hubert Dziadczykowski – Z-ca Przewodniczącego,
- Monika Bożena Frańczak – Sekretarz,
- Ewa Anna Zaczkiewicz – Z-ca Sekretarza,
- Jerzy Stanisław Budzisz – Członek,
- Barbara Porębska – Członek,
- Bernardeta Bara – Członek.
§ 2.
Ustalam Regulamin Pracy Komisji Przetargowej ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta
i Gminy w Opatowie, stanowiący załącznik Nr 1 do niniejszego zarządzenia.
§ 3.
Traci moc Zarządzenie nr 13/2018 Burmistrza Miasta i Gminy w Opatowie z dnia 20 grudnia 2018 r. w sprawie powołania Komisji Przetargowej ds. zamówień publicznych.
§ 4.
Wykonanie zarządzenia powierza się Przewodniczącemu Komisji.
§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Burmistrz
Grzegorz Gajewski
Załącznik nr 1
do Zarządzenia Nr 37/2021
Burmistrza Miasta i Gminy Opatów
z dnia 22 kwietnia 2021 r.
Regulamin pracy
Komisji Przetargowej ds. Zamówień Publicznych
Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie
§ 1
Regulamin pracy Komisji Przetargowej ds. Zamówień Publicznych Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie, zwany dalej „Regulaminem” określa organizację, tryb pracy oraz zakres obowiązków członków komisji przetargowej, a także normuje zakres prac Komisji Przetargowej w procedurach prowadzonych zamówień publicznych, dokumentującej
w szczególności badanie i ocenę ofert w prowadzonych postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego.
§ 2
- Skład osobowy Komisji Przetargowej, zwanej dalej „Komisją” stanowią pracownicy Urzędu Miasta i Gminy w Opatowie, powołani na podstawie zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Opatów.
- Pracą Komisji kieruje Przewodniczący Komisji, a w przypadku jego nieobecności lub innych okoliczności Zastępca Przewodniczącego.
§ 3
- Komisja rozpoczyna działalność z dniem powołania, rzetelnie i aktywnie wykonując powierzone jej czynności, kierując się wyłącznie przepisami prawa, wiedzą oraz doświadczeniem.
- Członkowie Komisji obowiązkowo uczestniczą we wszystkich pracach Komisji.
- Do podjęcia skutecznej decyzji przez Komisję konieczna jest obecność co najmniej trzech osób.
- Jeśli dokonanie określonych czynności związanych z przygotowaniem
i przeprowadzeniem postępowania o udzieleniu zamówienia, wymaga wiadomości specjalnych, Burmistrz z własnej inicjatywy lub na wniosek Komisji może powołać biegłych. - Specjalista, rzeczoznawca, biegły lub konsultant przedstawia opinię na piśmie, a na żądanie Komisji bierze udział w jej pracach z głosem doradczym.
§ 4
- Do obowiązków Komisji należy w szczególności:
- Sporządzenie informacji z sesji otwarcia ofert.
- Badanie ofert oraz oceny spełnienia przez wykonawców warunków udziału
w postępowaniu o udzielenie zamówienia. - Przedstawienie Burmistrzowi propozycji wykluczenia wykonawcy, odrzucenie oferty oraz wyboru najkorzystniejszej oferty, a także jeśli zachodzi konieczność z wnioskiem ounieważnienie postępowania o udzieleniu zamówienia.
- Dokonanie wyboru nowego wykonawcy jeśli wykonawca, którego oferta została wybrana uchyla się od zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego lub nie wnosi wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy.
- Dokumentowanie wszystkich czynności pracy Komisji
- Stosowanie zasad równego traktowania oraz zapewnienia zachowania uczciwej konkurencji podmiotów gospodarczych ubiegających się o zamówienie
- Zachowanie bezstronności na każdym etapie postępowania
- Zachowanie poufności z wyjątkiem informacji objętych zasadą jawności określonej przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Członkowie Komisji są zobowiązani o przestrzegania norm prawnych zawartych
w ustawie Prawo zamówień publicznych oraz przepisach wykonawczych do tej ustawy. - Członkowie Komisji ponoszą solidarną odpowiedzialność za realizację powierzonych im obowiązków oraz naruszenie praw w związku z udzieleniem zamówienia.
§ 5.
- Członkowie Komisji mają prawo do wglądu do wszystkich dokumentów związanych
z pracą Komisji. - Członkowie Komisji nie mogą ujawniać żadnych informacji związanych z pracami Komisji, w tym informacji z przebiegu badania, oceny i porównywania treści złożonych ofert.
- Członek Komisji powinien przedstawić swoje zastrzeżenia co do dokumentacji lub decyzji będących przedmiotem prac Komisji, w jego przekonaniu noszących znamiona błędu lub pomyłki.
- Członkowie Komisji mają prawo wnoszenia w każdym czasie pisemnych zastrzeżeń do Przewodniczącego Komisji lub Burmistrza.
§ 6.
- Do zadań Przewodniczącego Komisji należy w szczególności:
- Zwołanie pierwszego spotkania Komisji.
- Poinstruowanie o zasadach udzielania zamówień publicznych oraz udzielonych Komisji uprawnieniach i kompetencjach.
- Przewodniczenie obradom.
- Odebranie oświadczeń członków komisji o zaistnieniu lub braku istnienia ustawowych
okoliczności uniemożliwiających im występowanie w imieniu zamawiającego, lub też wykonywanie czynności związanych z postępowaniem o zamówienie publiczne składane na podstawie art. 56 ust 4 ustawy Prawo zamówień publicznych.
- Informowanie Burmistrza o problemach związanych z pracami Komisji w toku postępowania o udzielenie zamówienia.
- W razie wystąpienia wątpliwości merytorycznych związanych z oceną badanych ofert wystąpienie z wnioskiem do Burmistrza o zasilenie składu Komisji o właściwych dla przedmiotu zamówienia specjalistów, biegłych ,rzeczoznawców lub konsultantów.
- Odebranie oświadczenia od osób szczegółowo wskazanych w treści art. 56 ust.4 ustawy pzp.
- Nadzorowanie prawidłowego prowadzenia dokumentacji postępowania o udzieleniezamówienia publicznego.
- Niezwłoczne informowanie Burmistrza o wniesionym odwołaniu przez wykonawcę do Krajowej Izby Odwoławczej
2. W przypadku nieobecności Przewodniczącego Komisji jego zadania wykonuje Zastępca Przewodniczącego.
§ 7.
- Do zadań Sekretarza Komisji należy w szczególności:
- Zapoznanie członków komisji z przedmiotem zamówienia publicznego.
- Przedstawienie posiadanej dokumentacji oraz materiałów zebranych na etapieprzygotowania postępowania wraz ze Specyfikacją Warunków Zamówienia
- Zamieszczenie ogłoszeń wynikających z przepisów ustawy Prawo zamówień publicznych zwanej dalej ustawą.
- Udostępnienie na potrzeby prac Komisji aktualnych, obowiązujących przepisów prawa
z zakresu stosowania ustawy wraz z rozporządzeniami wykonawczymi.
- Przestrzeganie zasady pisemności w zakresie określonym ustawą.
- Nadzór nad prawidłowością elektronicznego przeprowadzenia postepowania (tj. komunikacja elektroniczna pomiędzy Zamawiającym a Wykonawcami)
- Sporządzenie protokołu z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
- Zapewnienie bezpieczeństwa przechowywania i nienaruszalności ofert oraz dokumentacji z prowadzonych czynności przed osobami nieuprawnionymi.
- Udostępnianie dokumentacji na wniosek uprawnionych podmiotów.
- Archiwizacja dokumentacji powstałej w toku udzielania zamówienia.
2. W przypadku nieobecności Sekretarza Komisji jego zadania wykonuje Zastępca Sekretarza.
§ 8.
Regulamin Pracy Komisji Przetargowej ds. Zamówień Publicznych obowiązuje z dniem wejścia w życie zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Opatów wprowadzającego Regulamin.